VEJLE
FORSIDE
NyhederGalleriINTERN

Dansk Politihundeforening

Dansk Politihundeforening er ikke kun for tjenestehundeførere, men også for civile medlemmer.

Foreningen blev stiftet i 1909 og er en landsdækkende forening med ca. 50 lokalafdelinger fordelt over hele landet. I Vejle tilhører vi det område, der hedder område 3.

Det er ikke alle, der er lige begejstrede for hunde. Enhver hundeejer har pligt til at sørge for, at deres hunde opfører sig ordentligt, således at de ikke er til gene for andre.

Politihundeforeningens formål er at skabe glæde, leg og arbejde med hunden for alle, både politi og civile.

Medlemskab

For at blive medlem af Dansk Politihundeforening, skal man først have deltaget i et lydighedskursus. Hvis man herefter ønsker at melde sig ind, skal man ansøge bestyrelsen i klubben om medlemsskab og de kan herefter godkende at man bliver optaget som medlem. Det er herefter muligt at gå videre med træning af politihundeforeningens program. Det aftales med trænerne, hvilket hold man kan træne med efter endt lydighedshold.

For at konkurrere i vores program, kræver det at hunden har en stambog fra Dansk Kennel Klub og den skal være af en af de godkendte brugshunderacer.

Din hund skal desuden have en udvidet hundeansvarsforsikring og være vaccineret efter dyrlægens anvisninger.

Copyright © All Rights Reserved.